Jag går vilse med tiden

Jag vet att det går bra i slutet eftersom att jag alltid gör det som krävs när det väl gäller. Så jag behöver inte anstränga mig, inte just nu. Nu ska jag bara vara, precis som jag gillar det. Ikväll är det Lördag och den liknar ingen annan - för jag har varit hemma och tagit tag i mina skolarbeten. Och från och med nu ska jag ta tag i resten på riktigt och sluta vara världens största tidsoptimist. Jag har inte tid med allt, och så är det bara. Jag lovar - ni hade blivit chockade av att se min kalender. Allt med skolan ska hinnas med, man ska fixa pengar, umgås med sina vänner, sin familj och överhuvudtaget ha tid att leva. Det känns lite galet, men jag ska skära ner på allt. Bara för att jag måste, annars går jag i tusen bitar.

På något sätt ska jag säga upp mig från världen vecka 48 och åka till Budapest med pappa. Och för en gångs skull ska jag lämna kalendern hemma och glömma bort den ett tag. Det kommer bli helt underbart, och jag längtar! Att leva utan planering och alla måsten är min högsta önskning, lets go there.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0